
Cultuureducatie.... en nu de praktijk!
Stapsgewijs naar Cultuureducatie met Kwaliteit
Cultuureducatie kan onderwijs meer diepgang, smaak en kwaliteit geven. Toch blijkt het vaak lastig om goed te communiceren over cultuureducatie tussen collega’s onderling en instellingen met leerkrachten en directeuren. Met een goed gedeeld denkkader dat aansluit bij de dagelijkse praktijk in de klas, verheldert de communicatie, verbetert de idee-vorming en worden plannen haalbaar.
In een inspiratieworkshop van 3 uur wordt een schoolteam of ICC-netwerk een denkkader geboden waar ze mee aan de slag kunnen.
Inhouden:
- Wat zijn de drie meest voorkomende pijlers waarop een visie op cultuureducatie kan rusten? Hoe zou je daar met cultuuronderwijs op aan kunnen sluiten?
- Zowel van kunstvakken als van het integreren van onderwijs bespreken we kenmerken voor kwaliteit. Om inzicht te krijgen in de kwaliteit van de kunstvakken afzonderlijk wordt een workshop over procesgericht onderwijs gegeven. Wanneer is er sprake van kunstzinnige ontwikkeling en creativiteitsontwikkeling? Hoe kan er een versterkende verbinding met cultureel aanbod plaatsvinden?
Doelgroepen: Schoolteam, kunstdocenten, cultuurcoaches en ICC-netwerken
www.kunstedu.nl
Discipline: | Multidisciplinair | Start: | in overleg |
Doelgroep: | Leerkrachten | Tijd: | in overleg |
Docent(en): | Karin Kotte | Prijs: | € 550,- voor een groep |
Aantal lessen: | 1 | Locatie: | in overleg |
Duur: | 3 uur |
aanvragen