De macht van reclame
Wat is het doel is van een reclamemaker en hoe gaat hij te werk? Wat heb je allemaal nodig om een goede reclame-campagne te maken? Waarvoor gebruik je een slogan of een logo? Welke trucs gebruikt een reclamemaker?
De leerlingen ondervinden wat je tegen komt als je zelf een commercial filmt en monteert. De leerlingen photoshoppen hun eigen portret. Enze maken een logo die ze vervolgens in beweging brengen met stopmotion.
Dit project kan in zijn totaal, maar ook in losse onderdelen geboekt worden.
De workshops mediawijsheid zijn er op gericht de kinderen handvatten te geven om de beeldtaal die zij dagelijks op televisie en in videogames zien beter te begrijpen. Dit doen zij door er zelf mee te experimenteren in praktische lessen.
Discipline: | Nieuwe Media | Start: | - |
Doelgroep: | Bovenbouw basisonderwijs | Tijd: | de hele dag |
Docent(en): | divers | Prijs: | 500 euro |
Aantal lessen: | 1 | Locatie: | op school |
Duur: | 1 dag |
aanvragen