
DIT BEN IK
Dit project start met het kijken naar en praten over zelfportretten van bekende kunstenaars. Door goed te kijken kom je veel van de kunstenaar te weten. Tussen de portretten door doen de leerlingen snelle portret-schetsen met houtskool. Daarna maken ze naar aanleiding van een portret van een bekende kunstenaar (in dit geval Matisse) hun eigen portret. Ik wil dat de leerlingen in hun portret iets van zichzelf laten zien. We gebruiken de collage-techniek (verven met de schaar). Als het zelfportret af is, verwerkt elk kind een detail van het zelfportret in een badge. Zo kan iedereen zijn/haar portret bij zich dragen. Tenslotte maken we een klassen-portretfoto en krijgt elke klas een boekje met de houtskool tekeningen.
Doelstelling:
>Leerlingen maken kennis met werk van bekende kunstenaars (o.a. Picasso, Malevitsj, Matisse).
>Leerlingen leren beelden te gebruiken om er gevoelens/ervaringen mee uit te drukken en ermee te communiceren.
>Leerlingen doorlopen het hele proces van schets tot eindresultaat.
>leerlingen geven woorden (titel) aan het eindresultaat.
>Leerlingen leren op eigen en andermans werk te reflecteren.
voor meer informatie kijk op: http://www.saskiadaniels.nl/in-de-klas/ditbenik/
Discipline: | Beeldend | Start: | hele schooljaar |
Doelgroep: | Alle | Tijd: | ochtend/middag |
Docent(en): | saskia daniels | Prijs: | €200 per groep |
Aantal lessen: | 1 | Locatie: | in de klas |
Duur: | 2 uur per groep |
aanvragen